Ülkemizde Hayat Boyu Öğrenme (HBÖ) olanaklarının yaygınlaştırılmasına yönelik olarak yürütülmüştür. Avrupa Birliği uygulamaları doğrultusunda, ulusal bir
HBÖ stratejisi geliştirilmesi ve kurumsal bir çerçeve oluşturulması desteklenmiştir. Operasyonun toplam bütçesi 12.7 milyon avrodur. Operasyon üç bileşenden oluşmuştur. Teknik destek bileşeni altında HBÖ ile ilgili kapasitenin artırılması için, 2011 - 2013 tarihleri arasında Hayat Boyu Öğrenmenin Geliştirilmesi Projesi yürütülmüş, Ulusal HBÖ Strateji Belgesinin hazırlanmasına destek sağlanmıştır. Bu kapsamda yapılan çalışmalar için 7.4 milyon avro harcanmıştır. Bu kapsamda,
MEB ile iş dünyası, mesleki eğitim ve öğretim kurumları arasında etkin iş birliği sağlanarak, hayat boyu öğrenmenin geliştirilmesine yönelik mevzuat düzenlemeleri hazırlıkları yapılmıştır.
Ulusal çapta faaliyetleri yürütecek olan HBÖ Koordinasyon Merkezi, HBÖ Kurulu ve illerde HBÖ Koordinasyon Birimleri kurulmasına yönelik çalışmalar gerçekleştirilmiştir.
Ulusal Hayat Boyu Öğrenme Koordinasyon Merkezi altyapı, kurumsal yapı ve insan kaynakları kapasitesinin geliştirilmesine yönelik olarak desteklenmiştir.
2009-2013 dönemini kapsayan Ulusal Hayat Boyu Öğrenme Strateji Belgesi revizyonu yapılmış, ve 2014-2018 dönemini kapsayan taslak strateji belgesi geliştirilmiştir.
Taslak Hayat Boyu Öğrenme Koordinasyon Kanunu ve Hayat Boyu Öğrenme Politika Belgesi oluşturulmuştur.
900 öğretmene, özel sektörde, 9 meslek alanında iş başı eğitimi verilmesine yönelik protokol MEB, YÖK, TOBB, TİSK, TÜSİAD ile imzalanmıştır.
Ulusal Yeterlilik Sisteminin uygulanması konusunda Mesleki Yeterlilik Kurumu ve Mesleki Test Merkezleri (VOC-Test) ile çalışmalar yürütülmüştür.
Eğitimler, mesleki rehberlik ve danışmanlık faaliyetleri, toplantı ve konferanslarla yaklaşık 16 bin kişiye ulaşılmıştır.
Ulusal Hayat Boyu Öğrenme sistemi için Avrupa Birliği uygulamalarında kullanılan ağlar ile uyumlu bir web portalı kurulmuştur.
Hayat Boyu Öğrenme faaliyetlerinin izlenmesi ve değerlendirilmesine ilişkin yenilikçi yöntemler geliştirilmiştir.
Özel sektör ve eğitim kurumları arası iş birliği ile yeni HBÖ modelleri geliştirilmiştir.
43 ilde HBÖ eylem planları hazırlanmış, HBÖ yaklaşımı konusunda yerel kapasitenin geliştirilmesi desteklenmiştir.
Hibe projelerinin sonuçları ulusal ve yerel düzeyde yaygınlaştırılmaya çalışılmıştır. Meslek öğretmeni ve eğiticilerin yeterliliklerini geliştirmeye yönelik eğitimler verilmiştir.
Eğitim Fakültesi öğrencilerinin öğretmen olma yeterliliğini kazanmalarına yönelik eğitimler sağlanmış, yeni eğitim programları hakkında bilgi düzeyleri artırılmıştır.
Meslek uygulamalarında kalitenin artırılması doğrultusunda çalışmalar yürütülmüş, 10 dalda meslek standartları hazırlanmıştır.
Herhangi bir mesleki niteliği bulunmayan ve en az ilkokul en fazla lise düzeyinde eğitim görmüş kursiyerlere:
Dikiş makinesi operatörlüğü, takı yapma, ahşap boyama, tekstil, giyim aksesuarları, ahşap süslemeciliği, mobilya tasarımı, kaynakçılık, elektrik tesisatçılığı, doğalgaz tesisatçılığı, inşaat, iç dekorasyon, duvar örme, sıhhi tesisat ve yüzey kaplama gibi el becerilerine dayalı mesleki eğitimler sağlanmıştır.
Üniversitelerin ve/veya meslek liselerinin ilgili bölümlerinden mezun olan kursiyerler başta olmak üzere her eğitim düzeyindeki kursiyerlere:
Bilişim teknolojileri, internet kullanımı ve bilgiye erişim, temel bilgisayar, bilgisayarlı temel muhasebe ve finansman, web tasarımı, bilgisayar teknik servis, biyomedikal cihaz bakımı, coğrafi bilgi sistemleri (CBS), CAD/CAM, yeni otomotiv teknolojileri, grafikerlik, elektronik kart tamiri, bilgisayarla kalıp hazırlama gibi bilişime ve teknolojik cihaz kullanımına dayalı eğitimler sağlanmıştır.
Başta kadınlar olmak üzere mesleki niteliği bulunmayan her yaştan kursiyerlere: Yaşlı ve hasta bakımı, çocuk gelişimi ve eğitimi, mutfak hizmetleri ve kafeterya işletmeciliği, hasta ve yaşlı bakıcılığı, yiyecek-içecek, servis hizmeti ve kat hizmetleri gibi hizmet sektörüne yönelik eğitimler sağlanmıştır.
Bölgesel ihtiyaçlar gözetilerek çeşitli meslek alanlarında faaliyet gösteren farklı eğitim düzeyine sahip kursiyerlere: Kaptanlık, deniz sporları, deniz turizmi, büyükbaş hayvan yetiştiriciliği ve hayvan hastalıklarıyla mücadele, tarım, hayvancılık gibi bölge potansiyeline uygun eğitimler sağlanmıştır.
Tüm eğitimler Avrupa Birliği üyesi ülkelerdeki uygulamalar göz önünde bulundurularak ve uygulama bölgesindeki iş piyasasının ihtiyaçları gözetilerek tasarlanmıştır.
Projeler kapsamında sağlanan mesleki eğitimler; iş fikri, girişimcilik, iş planı, motivasyon, farkındalık, iş geliştirme gibi başlıklarda detaylı bilgi sağlayan girişimcilik eğitimleri ve kariyer rehberliği faaliyetleri ile desteklenmiştir.
Projeler kapsamında sağlanan mesleki eğitimler; beden dili, iletişim, motivasyon, pazarlama, takım çalışması, kişisel bakım, aile ekonomisi gibi öğeleri içeren kişisel gelişim eğitimleri ile desteklenmiştir. Hatay’da “Akredite Sınav ve Belgelendirme Merkezi” kurulmuştur. Van’da “Hayat Boyu Öğrenme” merkezi kurulmuştur. Kayseri (1), Trabzon (1), Muş (1) ve Çanakkale’de (2) farklı mesleki alana yönelik bilgisayarlı eğitim laboratuvarları kurulmuştur. Ardahan ve Elazığ’da mesleki eğitime yönelik birer adet kütüphane kurulmuştur. Kastamonu ve Siirt’te birer kariyer merkezi kurulmuştur. Samsun’da okuma-yazma eğitimi sağlayacak tam donanımlı bir gezici eğitim aracı faaliyete başlamıştır.
Sonuç olarak;
30’u engelli olmak üzere yaklaşık 9 bin 500 vatandaşımız eğitim ve hizmetlerden faydalanmıştır,
520 eğitmen ve eğitici eğitilmiştir,
Bin 600 kursiyer mesleki sertifika almaya hak kazanmıştır,
10’u engelli olmak üzere 145 vatandaşımız istihdam edilmiştir,
29 kursiyer el emeğinden gelir elde etmeye başlamıştır,
3 kursiyer kendi işini kurmuştur,
350 çiftçinin mevcut tarımsal varlıklarının artmasına katkı sağlanmıştır.